Článek

STUDIE A PŘÍBĚH PRODEJE BYTOVÉ JEDNOTKY

By 21.3.2024 9 května, 2024 No Comments

V realitním obchodu je každý prodej příběhem – příběhem výzev, strategií a nakonec úspěchu. Dnes se s vámi podělím o jeden z mých prodejů, který nejenže demonstruje význam detailů a přizpůsobení v realitním marketingu, ale také sílu profesionálního přístupu.

Náběr nemovitosti
Obdržel jsem e-mail s vyplněným formulářem pro odhad tržní ceny nemovitosti, který nabízím zdarma na svém webu.

Druhý den jsem kontaktoval zájemce s dotazem, pro jaký účel odhad požaduje. Jelikož jsem se dozvěděl, že se bude jednat o prodej nebo pronájem, tak jsem doporučil osobní setkání přímo na nemovitosti, abych měl možnost se s ní detailně seznámit a odhad správně vypracovat.

Na schůzku jsem dorazil už připravený, zakoupil jsem list vlastnictví a na katastrálním úřadu zajistil Prohlášení vlastníka (dokument s metráží bytu). Již jsem věděl, v jakém stavu byt přibližně je, a tak jsem si rovnou zjistil aktuální nemovitosti, které se prodávají, a na místě pak vypracoval odhad tržní ceny. Ten jsem vypracoval i na případný pronájem a vše řádně porovnal. V případě, že by se byt pronajímal, by bylo jeho zhodnocení po zdanění a po odečtení všech nákladů jen 2,81 % ročně v porovnání s mnou navrhovanou prodejní cenou.

Přibližně po týdnu jsem se dozvěděl, že na schůzce s majiteli bytu byli i další dva makléři, jeden v zeleném dresu a druhý v modrém. Ten v zeleném prý nebyl na schůzku připraven, naopak ten v modrém dresu chtěl vynechat profesionální prezentaci, která dle jeho názoru nemá smysl…

Majitelé se však přiklonili k názoru, že kvalitní prezentace má smysl stejně tak jako “zdravě” vysoká cena. Výběrové řízení jsem tak vyhrál já. 🙂

Představení nemovitosti
Byt, o kterém bude řeč, se nacházel v atraktivní části Pardubic, a to konkrétně na sídlišti Dukla. Bytový dům byl v posledních letech zateplený a samotný byt o výměře přibližně 80 m2 nabízel tři pokoje, balkon a plně vybavenou kuchyň. Byt prošel před 10 lety kompletní rekonstrukcí včetně změny dispozice z 3+1 na 3+kk, přičemž vyměněno nebo opraveno bylo tehdy opravdu všechno. Vzhledem k perfektní údržbě ze stran majitelů se tak jednalo o byt bez nutných investic. Přestože tyto vlastnosti byt předurčovaly k rychlému prodeji, trh byl v době spuštění prodeje nasycen a konkurence byla velká – v okruhu 0,5 km se nabízelo dalších 6 bytů, přičemž dva z nich byly po čerstvé rekonstrukci a měly nižší prodejní cenu v přepočtu na 1 m2.

Výzvy a marketingová strategie
Hlavní výzvou bylo odlišit tento byt od ostatních na trhu a přitáhnout pozornost potenciálních kupujících, dále jsme museli navrhnout strategii, která by zdůraznila unikátní vlastnosti bytu, aby oslovila správnou cílovou skupinu.

Začali jsme úklidem a nadekorováním (tzv. home staging) bytové jednotky, následně se vytvořily profesionální fotografie, udělali jsme virtuální prohlídku, díky které si každý ze zájemců může byt sám projít a přeměřit například šířku futer či velikost místnosti, a v neposlední řadě video prohlídku, která zachytila krásu a atmosféru bytu v nejlepším světle. Toto video bylo základem pro naši online marketingovou kampaň, která zahrnovala sociální média, realitní portály a e-mailový marketing zaměřený na mou databázi potenciálních kupujících. Nezapomnělo se ani na vlastní webovou stránku nemovitosti, na prodejní plachtu na balkóně a letáčky do ostatních vchodů bytového domu, aby i sousedé věděli o nabízené nemovitosti.

Proces prodeje
Díky propagaci na realitních serverech s intenzivním TOPováním a především aktivnímu a cílenému marketingu na sociálních sítích jsem generoval vysoký zájem o byt. Zorganizoval jsem 11 prohlídek pro zájemce, přičemž každá z nich byla pečlivě připravena tak, aby zájemci mohli plně ocenit hodnotu nemovitosti a dozvěděli se veškeré potřebné informace, jako například kdy bude byt připraven k předání, jaký je stav účtu společenstva vlastníků jednotek, zrealizované a plánované opravy na domě a další… Klíčové bylo domluvit všechny prohlídky tak, aby se zájemci “potkávali” ve dveřích, a samotná nemovitost tak byla ještě více atraktivnější.


Statistika návštevnosti z Facebooku

Výsledky
Po 10 dnech nepřetržitého intenzivního marketingu a jednání s několika zájemci jsem byt zarezervoval a předčil očekávání prodávajících v podobě navýšení prodejní ceny o 210.000 Kč. Cena odrážela tržní hodnotu, ale také úsilí vložené do prezentace a marketingu nemovitosti.

Poučení a doporučení
Tento případ potvrzuje, že úspěšný prodej vyžaduje více než jen vystavení nemovitosti na trh. Je nezbytné investovat do kvalitní prezentace, cíleného marketingu a být připraven na aktivní komunikaci s potenciálními kupci kdykoliv – jak ve všední den, ve večerních hodinách, tak i o víkendu. Každá nemovitost má svůj příběh a klíč k úspěchu leží v jeho vyprávění.

Závěr
Tímto příběhem úspěšného prodeje bych chtěl zdůraznit, že i v konkurenčním prostředí v podobě dalších podobných nemovitostí v nabídce je možné dosáhnout vynikajících výsledků. Klíčem je individuální přístup, pečlivá příprava a schopnost vidět a prezentovat jedinečné vlastnosti každé nemovitosti. Profesionální fotografie, video prohlídka, virtuální prohlídka, strategický marketing a osobní zapojení do prodejního procesu jsou základními stavebními kameny, které přispívají k úspěchu.

Budu velice rád, pokud tento příběh poslouží jako inspirace pro všechny, kteří se snaží prodat svou nemovitost v Pardubicích či kdekoliv jinde. Ukazuje, že se správným přístupem a důrazem na kvalitu je možné překonat tržní výzvy a dosáhnout výjimečných výsledků.

Prodej nemovitosti je vždy osobní záležitostí, a proto je důležité vybrat si makléře, který tuto osobnost dokáže v prodejním procesu reflektovat a maximálně využít. Jako váš makléř se zavazuji k poskytování služeb, které nejenže uspokojí vaše potřeby, ale také předčí vaše očekávání, a to díky sedmiletým zkušenostem, odborným znalostem a vášni pro realitní obchod.

Každý prodej má potenciál stát se příběhem úspěchu. Společně můžeme tento potenciál odemknout a přeměnit vaši nemovitost v další úspěšnou kapitolu. Koukněte na můj web petrivanko.cz nebo mě rovnou kontaktujte telefonicky na čísle 777 221 027, rád s vámi zkonzultuji vše, co se nemovitostí týká.